Vellidt kollega og planteavlskonsulent takker af efter 31 år

Udgivet d. 12-08-2024 | Sabrina Brohus

I fredags sendte kollegaer, familie og landmænd en yderst vellidt kollega og planteavlskonsulent afsted på pension efter 31 år i landboforeningen ved en afskedsreception på landbocenteret i Følle.

Kristian Brøsted Pedersen blev ansat den 1. november 1993 og med sit stille, rolige og fagligt velfunderede sind, vandt han landmændenes respekt og tillid på meget kort tid.

”Kristian, jeg har mange gange over de sidste 10-15 år sagt, at du er min faglige faste støtte. Jeg har været meget glad for at have dig i forgrunden i mange år og i de senere år primært i baggrunden. Du var ham, der fagligt kunne ræsonnere sig frem til konklusioner, og sommetider vendte tingene på hovedet i stedet for at gøre ”som vi plejer” …tak for det”, lød det i Carsten Kløchers tale til Kristian.

Kristian blev på dagen også udnævnt som æreskonsulent af det gyldne jordspyd. Et særligt fint selskab, som indtil nu kun har to medlemmer, nemlig Jens Peter Jellesen og Jørgen Flensborg. For at blive optaget skal man opfylde nogle særlige kriterier, så som at man skal have haft ’mere jord på støvlerne end i hovedet’, at man har været planteavlskonsulent i mindst 30 år, og så skal man være gået på pension. ”Nu opfylder du dem alle”, sluttede Carsten Kløcher af..

Held og lykke i dit otium, Kristian.

.

Vær med til at anerkende danske landmænds formidab… Læs mere
Vellidt kollega og planteavlskonsulent takker af e… Læs mere
Bedriftsbesøg: Landmandspar fortæller om filosofie… Læs mere