Bedriftsbesøg: Landmandspar fortæller om filosofien bag deres ejendom

Udgivet d. 12-08-2024 | Sabrina Brohus

Birte og Lars Kjær fortæller om filosofien bag netop deres ejendom, og hvorfor de har valgt at bo på landet, når Deltidsudvalget i Djursland Landboforening den 29. august inviterer til bedriftsbesøg.

Lars og Birte Kjær overtog ejendommen på Bjødstrupvej ved Rønde i 1985, og siden da har de drevet de 50 ha med et særligt blik for naturen omkring. Det kan du høre meget mere om, når Deltidsudvalget i Djursland Landboforening den 29. august holder bedriftsbesøg hos Lars og Birte.

Vi mødes kl. 19 på Bjødstrupvej 2, 8410 Rønde, hvor vi i samlet flok går turen på de knap 3 kilometer. Her vil Lars fortælle om deltidsbedriften, hvilke afgrøder der dyrkes og hvorfor. I driften af ejendommens arealer gør parret meget for naturen og biodiversiteten, hvilket vil blive vist frem på turen, ligesom at Lars og Birte vil fortælle om deres interesse i at holde bier og produktion af honning.

Turen varer ca. 2 timer, hvorefter der serveres kaffe og kage, og derfor er tilmelding nødvendig. Tilmelding skal ske senest dagen før på tlf. 87912 000 eller elektronisk HER.

Vær med til at anerkende danske landmænds formidab… Læs mere
Vellidt kollega og planteavlskonsulent takker af e… Læs mere
Bedriftsbesøg: Landmandspar fortæller om filosofie… Læs mere
Redaktionen holder sommerferie Læs mere