November er lig med planteavlsmøder på Djursland

Udgivet d. 24-10-2024 | Sabrina Brohus

Udvalget for Planter og natur i Djursland Landboforening er klar med programmet for årets to enslydende planteavlsmøder med fokus på de mest aktuelle planteavlsspørgsmål.

Udvalget for Planter og natur i Djursland Landboforening holder i november to enslydende planteavlsmøder med fokus på de mest aktuelle planteavlsspørgsmål. Det første møde bliver torsdag den 7. november kl. 18.00-22.00, og det andet tirsdag den 12. november kl. 12.00-16.00. Begge møder bliver afholdt på landbocentret i Følle, Føllevej 5, 8410 Følle, hvor der vil blive serveret smørrebrød.

Efter en velkomst af Peter A. Poulsen, formand for Udvalg for Planter og natur i Djursland Landboforening, vil møderne blive indledt af planteavlschef Carsten Kløcher, som giver et indlæg under overskriften ”Rodukrudt alle vegne”, dernæst vil planteavlskonsulent Mads Gravesen Jensen sætte fokus på mulighederne med præcisionsjordbrug, hvorefter planteavlskonsulent Celina Nyvang vil give inspiration til de gode mellemafgrøder.

Efter kaffen vil planteavlskonsulent Lene Lundgaard fortælle om merudbytter ved svampesprøjtning, hvorefter planteavlskonsulent Jakob Ulstrup kommer med indlægget ”Hanespore: Alle får dem”.

Begge møder rundes af med, at Rikke Skyum, chef for Land, miljø & erhverv, Djursland Landboforening kommer med en status på Second opinion på kvælstofindsatsbehovet på Djursland, inden Carsten Kløcher giver et overblik over planteavlsåret 2024/2025.

For mødet den 7. november er der tilmelding senest den 1. november, og for mødet den 12. november er tilmeldingsfristen den 7. november. Tilmelding kan ske på tlf. 8791 2000 eller elektronisk HER, hvor også programmet for møderne kan ses i sin helhed.

Mødet er gratis for aktive medlemmer, men koster 250 kroner eksklusiv moms for ikke-medlemmer.

November er lig med planteavlsmøder på Djursland Læs mere
”Vi bliver kontrolleret helt ned til det sidste kg… Læs mere
Byfornyelse i Rønde forhindrer lokale landmænd i a… Læs mere
Skal du med til Kvægbrugsudvalgets fyraftensmøde? Læs mere